Inloggen

Log in met jouw HemdvoorHem account om jouw persoonlijke gegevens te bekijken of te wijzigen.
Gebruikersnaam *
Wachtwoord *
 
 
Verzenden

Nog geen klant? Registreer dan nu
x
20% korting op (bijna) alles>

Retourneren en ruilen

Wij staan voor gratis retour zending, 100 dagen bedenktijd en gratis retourneren!

Heeft u besteld maar is uw bestelling toch niet helemaal wat u verwacht had? Wij begrijpen dat dit kan gebeuren en bieden u daarom 100 dagen gratis retour recht. Uiteraard kunt u ook het artikel ruilen. U kunt altijd contact met ons opnemen, zodat wij u kunnen adviseren voor de juiste maat / pasvorm. Op het retour formulier kunt u aangeven of u de artikelen wil ruilen of retourneren. Heeft u snel een ander artikel nodig, dan adviseren we u een nieuwe bestelling te plaatsen. We storten het aankoopbedrag van de retourzending dan terug op uw rekening.

Om te kunnen beoordelen of de kleding naar wens is begrijpen wij dat dit gepast moet worden. Echter zijn er net als bij een fysieke winkel wel een paar richtlijnen om dit in goede banen te laten verlopen. Kleding mag gepast worden, maar de kaartjes moeten bevestigd blijven aan de kleding en de kleding moet in nieuwstaat bij ons retour komen.

Wij begrijpen dat u de kleding niet zo strak opgevouwen krijgt, zoals onze opvouwspecialisten. U mag de kleding dan ook ‘gewoon’ netjes opvouwen en de bijbehorende materialen in de doos bijvoegen. Wij zullen er dan voor zorgen dat deze weer als nieuw worden opgevouwen.

Om uw retour goed af te handelen vragen we u om ons retourformulier in te vullen, die u bij de zending heeft ontvangen. Heeft u deze niet meer, dan kunt het retourformulier downloaden in uw account of de klantenservice een e-mail sturen met de vraag of zij deze aan u toe willen e-mailen. Vermeld bij deze laatste altijd uw factuur/ bestelnummer, zodat de klantenservice u het juiste formulier toestuurt.

Op het retourformulier kunt u aangeven wat uw wensen zijn en voor welk artikel u uw retournering wilt ruilen indien dit van toepassing is (kleur / maat etc).

Voor hulp bij het vinden van het artikelnummer, klik hier >>

Retourvoorwaarden
  • U heeft een retourtermijn van 100 dagen na ontvangst van uw artikel (u kunt een retour tot 100 dagen aanmelden en u heeft daarna nogmaals 14 dagen om het artikel daadwerkelijk op te sturen;
  • Het geld wordt aan u terug gestort via de door u gebruikte betaalmethode binnen 14 dagen (inclusief eventuele verzendkosten);
  • Het artikel dient onbeschadigd, ongebruikt en ongewassen te zijn en voorzien van de originele labels;
  • De zending moet deugdelijk verpakt zijn, indien mogelijk gebruikt u de originele verpakking (beschadiging van de artikelen tijdens retourzending komen voor eigen rekening);
  • Geopende artikelen die niet voldoen aan bovenstaande blijven uw eigendom. Wij sturen deze artikelen dan naar u terug en brengen de gemaakte kosten in rekening.
  • Bewaar altijd uw verzendbewijs. Ontvangt u deze niet (dit is bij sommige UPS servicepunten het geval) noteer dan altijd het track&trace nummer die onder de barcode van retourzending vermeld staat of maak hier een foto van. 
  • Vermissingen van retourzendingen zonder verzendbewijs / track&trace nummer vallen onder de verantwoordelijkheid van de verzender en worden niet door HemdVoorHem.nl vergoed.
Er zijn vier optie' s bij HemdVoorHem.nl voor ruilen en retourneren (vooraf melden per e-mail of telefoon is niet nodig):

1. Gratis ruilen en retourneren op onze locatie:
U kunt binnen 100 dagen na aflevering een artikel gratis retourneren op onze locatie. Onze medewerkers staan graag voor u klaar met advies. Neem uw factuur of pakbon als aankoopbewijs mee. Houd er rekening mee dat we niet altijd direct de nieuwe artikelen mee kunnen geven, in dit geval sturen we deze binnen enkele dagen op. U bent van harte welkom op werkdagen tussen 10.00 en 17.00 uur op onderstaande locatie:

HemdVoorHem.nl
Jadelaan 25
2132 XX Hoofddorp

2. Gratis ruilen of retourneren via UPS Access Point (voorheen Kiala)
Als u iets wilt terugsturen naar HemdVoorHem.nl, dan kunt u in Nederland en België gebruik maken van onze gratis retourservice via UPS Access Point. U kunt onze verzenddoos gebruiken en over uw adresgegevens het witte retourlabel plakken. U kunt het pakket inleveren bij het UPS servicepunt, zij zullen er een sticker met een barcode opplakken. Maak een foto van de barcode of schrijf de code onder de barcode over, deze track&trace is uw bewijs van inlevering. U krijgt bij een UPS Acces Point niet altijd een bewijs van inleveren of een sms met daarin uw track&trace, daarom adviseren wij u deze over te schrijven of een foto er van te maken.

Bewaar altijd uw track&trace tot u van ons de bevestiging van uw retour per mail heeft ontvangen. Bij eventuele vermissing van uw pakket en u kunt ons geen geldig track en trace overhandigen dan is dit voor eigen risico.

Het dichtstbijzijnde UPS servicepunt vindt u hier (opent in nieuw scherm). Vul hier enkel de cijfers van uw postcode in, dus zonder letters en plaatsnaam. 

Retourneren via UPS duurt circa 3-5 werkdagen voordat uw pakket bij ons is afgeleverd. Na afhandeling van uw retour door ons ontvangt u automatisch een e-mail. Heeft u twee weken na verzending nog geen bevestiging ontvangen, dan raden wij u aan contact met ons op te nemen. 

3. Gratis ruilen of retourneren via DHL parcel
Als u iets wilt terugsturen naar HemdVoorHem.nl, dan kunt u in Nederland en België gebruik maken van onze gratis retourservice via DHL parcel. U kunt onze verzenddoos gebruiken en over uw adresgegevens het retour label van DHL plakken. Een retourlabel van DHL dient u zelf aan te maken en uit te printen.

Ga hiervoor naar: www.hemdvoorhem.nl/dhl-retour

Op deze pagina vult u uw gegevens in (bij gewicht kunt u 1 kilo invullen, dat is altijd goed) en vervolgens kunt u het retour label uitprinten. Hier vindt u ook een link naar DHL inlever punt bij u in de buurt. 

Bewaar altijd uw track&trace tot u van ons de bevestiging van uw retour per mail heeft ontvangen. Bij eventuele vermissing van uw pakket en u kunt ons geen geldig track en trace overhandigen dan is dit voor eigen risico.

Het dichtstbijzijnde DHL afleverpunt vindt u hier (opent in nieuw scherm). Vul hier enkel de cijfers van uw postcode in, dus zonder letters en plaatsnaam. 

Retourneren via DHL duurt circa 2-3 werkdagen voordat uw pakket bij ons is afgeleverd. Na afhandeling van uw retour door ons ontvangt u automatisch een e-mail. Heeft u twee weken na verzending nog geen bevestiging ontvangen, dan raden wij u aan contact met ons op te nemen. 


4. Zelf verzenden
Mochten de bovenstaande opties niet tot uw voorkeur spreken, dan kunt u een eigen verzendmethode kiezen (zoals PostNL). De kosten voor het terugsturen via een eigen gekozen verzendmethode zijn voor rekening van de klant. Bewaar ook hier altijd uw verzendbewijs met track&trace tot u van ons de bevestiging van uw retour per mail heeft ontvangen.

Bij eventuele vermissing van uw pakket en u kunt ons geen geldig track en trace overhandigen dan is dit voor eigen risico.

Kiest u voor een alternatieve verzendwijze, dan kunt u onderstaand retouradres gebruiken:

HemdVoorHem.nl
T.a.v.. Afdeling retouren & garantie 
Jadelaan 25
2132 XX Hoofddorp

Na afhandeling van uw retour ontvangt u automatisch een e-mail.

U heeft de artikelen verstuurd, wat kunt u nu verwachten:
Zodra uw retour gezonden bestelling door ons is ontvangen en geëvalueerd, zorgen we ervoor dat u de nieuwe artikelen zo snel mogelijk ontvangt (u hoeft hier verder niks meer voor te doen). Kiest u voor terugbetaling, dan zal het bijbehorende bedrag binnen 10 dagen na ontvangst van de retourzending op uw rekening staan. De wijze van terugbetaling is afhankelijk van de manier waarop u uw artikel heeft afgerekend:
  • Bij voorafbetaling wordt het aankoopbedrag teruggestort op het bankrekeningnummer waarmee het artikel was betaald.
  • Bij betaling via creditcard ontvangt u het bedrag op uw creditcardrekening. De overboeking zal zichtbaar zijn op uw volgende creditcardafschrift. Over de verwerkingsdatum van uw creditcard hebben wij geen controle.
  • Bij betaling via PayPal ontvangt u een krediet op uw PayPal rekening. Of het bedrag dan voor een andere aankoop op uw PayPal rekening blijft staan of teruggestort wordt op uw bankrekening kunt u zelf instellen bij PayPal. Daar hebben wij geen controle over.
  • Bij betaling via iDEAL wordt het aankoopbedrag teruggestort op het bankrekeningnummer waarmee het artikel was betaald.
  • Bij betaling achteraf wordt uw factuur gecrediteerd bij Klarna, u hoeft deze dus niet te voldoen. (Zorg hierbij wel dat de retour binnen het betaaltermijn van Klarna bij ons verwerkt kan worden. Extra kosten die Klarna berekent i.v.m te laat betalen, zullen niet gecrediteerd worden.) Het is mogelijk om Klarna te informeren dat de rekening nog door ons wordt aangepast, zij zullen deze dan op pauze zetten. 

(U kunt ook gebruikmaken van uw herroepingsrecht indien u de koop wilt ontbinden. Gebruik hiervoor het Universele Europees herroepingsformulier: modelformulier herroepingsrecht). 

Vooraf melden per telefoon of mail is niet nodig.